„PRZEOGARNIACZE” SĄ WŚRÓD NAS!

,,Przeogarniacze ’’ są wśród nas !

Uczniowie klas 4-5 naszej szkoły przystąpili do projektu edukacyjnego „Przeogarniacze”, którego celem jest – jak twierdzą organizatorzy – zapoznanie uczestników z tajnikami przedsiębiorczości, zarządzania, marketingu i ekonomii. To podróż, w której liczą się rozwijanie kreatywności i umiejętności wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce – wszystko po to, by dzieci uczyły się stawiać czoła wyzwaniom i zadaniom, jakie będą towarzyszyć im w  przyszłości. Pomysłodawcy projektu zapewniają, że dzięki zdobytej wiedzy uczniowie zwiększą nie tylko swoją świadomość ekonomiczną, ale także nauczą się empatii i zrozumienia dla otaczającego ich świata, poznając przy tym zagadnienia o charakterze społecznym, ćwicząc pracę projektową i umiejętność wystąpień publicznych. Organizatorzy zapowiadają, iż uczestnicy projektu wyruszą w niezwykłą podróż edukacyjną z bohaterami – Zaradną Zosią, Przedsiębiorczym Przemkiem oraz Wyliczonym Wojtkiem. Jak czytamy w przesłanym do nas liście, wspólnie z nimi będą rozwiązywali ciekawe zagadki z „dorosłego świata”, by jeszcze lepiej rozumieć mechanizmy ekonomii, zarządzania czy rynku pracy. Bo „ogarnianie” to we współczesnym języku młodych ludzi rozumienie i działanie, to bycie mądrym i zaradnym jednocześnie, a co za tym idzie: bycie twórcą swojej przyszłości i gotowość na jej wyzwania. Absolwent kursu – to uczeń, który ogarnia szeroko pojęty świat przedsiębiorczych wyzwań. PRZEOGARNIACZE to cykliczny projekt edukacyjny, w czasie pięciu 90-minutowych spotkań o charakterze warsztatowym uczniowie zapoznają się z zagadnieniami z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości oraz działań prospołecznych, uczyć się będą rozwiązywania problemów i krytycznego myślenia. Dzieci będą uczestniczyć w inspirujących lekcjach, których scenariusze oparte zostały o aktywne formy nauczania, czyli bazujące na nauce przez współpracę i zabawę. Tematy spotkań dobrane są tak, aby poszerzać horyzonty i ukazywać zastosowanie poruszanych zagadnień w życiu codziennym i w przyszłości. Zajęcia prowadzone będą  w oparciu o autorskie scenariusze, w których obok tematów dotyczących oszczędzania, znalazły się m.in. takie zagadnienia jak: funkcjonowanie pieniądza i gospodarowanie nim, cyberbezpieczeństwo, wartość wzajemnej współpracy, zagadnienia z obszaru ekologii, a także umiejętne planowanie zasobów takich jak czas czy oszczędności – twierdzą autorzy przedsięwzięcia.

Organizatorem projektu jest Fundacja Śnieżka z Brzeźnicy , zaś szkolnym koordynatorem pani Halina Wantuch.

Previous Article
Next Article